Ai 100k vizualizări la un reel și 0 vânzări generate din el.
„Houston, avem o problemă!” de targetare a audienței tale. Propun o comparație simplă:
Amintește-ți cum e la un eveniment cu 500 persoane. Sigur ai participat: fie la o nuntă, la o prezentare, la un spectacol. Ești cu un prieten, doi, poate. Restul, sunt necunoscuți. Ești invitat pe scenă în mod aleatoriu unde susții un mini discurs.
Te aplaudă zgomotos cei doi prieteni, absolut firesc alți 10 oameni, din complezență încă 20 și restul sălii nu face asta deloc.
Primii sunt: audiența ta caldă, care sunt și clienții tăi, oamenii care cred în tine.
Ei au nevoie de testimoniale, de cum e să lucrezi cu tine, de partea ta UMANĂ, dincolo de expertiză.
A doua categorie are potențial de a deveni audiență caldă, căci simte că ai trezit o emoție prin cele transmise și se gândește să cumpere de la tine.
Cei pe care nu îi poți numi prieteni, dar nici cunoștințe. Cei pentru care faci conținut educativ ca să capete încredere în tine
A treia categoria este neutră, sunt cei care se gândesc la produsele tale în perspectivă, poate vor cumpăra, poate nu.
Sunt cunoștințele cu care poate vei ieși vreodată la o cafea, poate nu. Sunt cei pentru care faci conținut informativ, dar și educativ.
Ultima categoria e audiența rece, oamenii care sunt cei care ajung să te privească în mod absolut întâmplător. Sunt oamenii care fie vor uita de existența ta, fie vor veni să te salute după discurs. Pentru ei conținutul poate fi convertit dacă rezonează nevoia lor cu ceea ce oferi.
Concluzia? La fel ca în viața reală, unde nu toate cunoștințele îți sunt prieteni de suflet, pe care îi poți suna la 3 dimineața și ei vor răspunde, și în Instagram ai diferite audiențe, cărora le poți oferi conținut conturat pe diverse nuanțe ale propriilor nevoi.