Se spune că misiunea cea mai dificilă dintr-o poveste, fie ea scrisă sau rostită este cea în care e nevoie să te prezinți. Așa este și pentru mine.
Cine sunt? Acum sunt Ana Zoicaș și cred în puterea magică a emoției din spatele cuvintelor. Dar până la Ana Zoicaș, am fost o copilă care s-a născut și a crescut printre cărți.
Scriu de când am învățat să fac asta și citesc de la 4 ani. Nu, nu sunt vreun copil-minune, dar am avut contextul de a fi ghidată în lumea cărților de un om-înger. De atunci, au trecut 30 ani, timp în care:
· Am început să descopăr lumea poveștilor în care cred, prin scrisul de povești proprii.
· Am scris articole de blog, articole științifice, recenzii, două lucrări de licență, o lucrare de masterat și am un doctorat în curs.
· Am pus în cuvinte calde texte de promovare pentru diverse domenii, precum: beauty, IT, feminitate, educație, coaching, servicii.
· Am descoperit cum pot cuvintele să dea viață și emoție unui eveniment prin: concept, organizare, implementare și… dezvoltare. Adică? Am organizat și coordonat în ultimii 10 ani peste 100 evenimente corporate și peste 20 evenimente interne (de tip teambuilding, workshops, prezentări, masterclass).
· Am participat în procesul de rebranding al unei companii de IT, pe care l-am coordonat alături de echipele colaboratorilor externi.
· Am fost voluntar timp de un an în cadrul echipei Hacking Work (coordonată de Doru Șupeală), unde am scris articole pentru newsletter.
Este ceea ce mă motivează să continui în absolut orice aspect al vieții mele. Cu riscul asumat al unui clișeu, stiloul a fost cel care m-a ridicat din cele mai adânci neguri ale vieții mele, când părea că totul e lipsit de sens. Scrisul mi-a dat curaj, credință, dar și responsabilitate. A durat ceva timp până când am înțeles că pot face din scris pârghii care să crească relații și pentru alți oameni. Așa am început să construiesc comunități: de la prieteni, cunoștințe, locuri de muncă, grupuri de pe rețelele de socializare, unesc oamenii prin cuvinte și povești. Am început să lucrez pentru proiecte ale căror misiuni sunt în acord cu scara mea de valori. Astfel am înțeles că sunt Avatarul lor de Client Ideal. Pentru că am rezonat cu mesajul, cu viziunea, misiunea și tonul lor de voce. De acolo am început să mă documentez. De la un simplu: „De ce?”
Iar acum, „De ce?” m-a făcut să simt că este datoria mea să duc emoția prin cuvinte calde și în alte povești!